11.1.11

.ggemuk dosa.

kadang2 rasa perlu. kadang2 rasa benci. bukan benci sampai mati. benci sebab kau rasa muak. hari2 kau ditala benda sama. ignore. layan sebab terpaksa. sebab ada benefit pada kau. kalau tidak, ignore lah semahu rasa. balik juga kau pada asal.
jika mahu ke depan boleh. tapi, jangan lupa bawa sekali yang ada ini. semua penting kot. jangan angkuh la. tak ke mana juga hidung kamu itu. beri sedikit ego kamu itu lesson. mana mungkin kamu kukuh jika ada di atas sentiasa. paksi kau goyah.

manusia mudah lupa. cliche. tapi, hakikat yang pahit. kamu lupa pada amanah. kamu lupa pada responsibiliti. kamu lupa pada mana2 yang bawa kamu ke tempat ada kamu kini. kamu lupa siapa yang tunggu kamu. kamu lupa pada yang setia pada apa2 jua yang kamu laku.

sebab?
kamu leka dengan apa yang kamu dapat. apa yang kamu lalu. jangan pernah ada rasa semua itu kekal. kalau pun kau redha apa2 jadi, itu bukan alasan untuk kamu biar. biar saja. pandai bina sendiri. biar saja. pandai pujuk hati. biar saja. pandai bangun sendiri. biar saja. pandai cekal hati. biar saja. pandai faham sendiri.

biar?
akhirnya nanti kamu juga terbiar.


rapat2 jangan dekat. hati sakit. jiwa perit. senyum. lirik sama dia. rahsia gunung pendam selama. dari jauh, doa. dari dekat, bisik semangat. 

No comments: