5.7.11

.make the best out of it.

sing along broken heart. lalalalalala.


not. 
there's a lot to think about. 
not you. not you. not you.




udah udah la tu kawan. dah tak sudi bukan boleh lagi kembali. paksa-paksa pun tak dapat apa der. takde hasil. baik piker lain (piker? rempit jap). ingat, 
Dalam sebuah hadis yang sahih yang direkodkan oleh Bukhari dan Muslim, nabi berkata,
“Aku berwasiat kepada kamu supaya menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana mereka dijadikan daripada tulang rusuk dan sebengkok-bengkok tulang rusuk adalah yang di bahagian teratas. Sekiranya kamu cuba meluruskannya, kamu akan mematahkannya dan sekiranya kamu membiarkannya akan terus bengkok selama-lamanya. Jesteru, berpesan-pesanlah tentang wanita (dengan kebaikan).” 
Jadi, kamu sudah faham aku?

takde maksud lain.  lurus. kalau jalan bengkok pun sakit sendiri nanti. bukan paranoid tentang itu. banyak lagi benda penting nak fikir. maaf. taknak sentuh dah lagi. tapi, siapa yang sibuk2 sangat? aku kenal baik buruknya dia. tapi, biar aku saja yang tahu. takkan aku mahu admit pula? aku sendiri belum lurus. masih mahu support. tak layak langsung. 

1 comment:

Anonymous said...

aku takut dengan pesanan nabi dalam hadis ini... takut tidak dapat memberi jalan lurus pada azali yang sudah bengkok.. azali pada masa silamnya gelap, hanyut dan sesat.. mmm...