6.10.10

.tinggal.

tinggal aku bukan suka.
tinggal aku bukan benci.
tinggal aku bukan marah.
tinggal aku bukan lari.

tinggal aku kerna sayang.

sayang kamu.
sayang mereka.
sayang diri.

bukan sayang dia (you-know-who)

biar kamu faham.
biar mereka erti.
biar aku diri.
teguh. kuat. atas kaki sendiri.
aku tak perlu pangkin.
aku tak perlu tongkat.
lepas aku.
jatuh. dan bangun sendiri.
tunjuk pada dia.
aku ada harga.
mahal. yang duit tidak mampu beli.

biarlah aku jadi aku. ubah kerna aku mahu. tak guna paksa. lerna aku takkan ganjak seinci pun dari asal jika bukan mahu aku. kau dan mereka tahu itu. jangan jadikan aku kaca samar jadi permata. walau luar beza, dalam masih sama. bentak aku takkan habis jika itu mahu kamu dan bukan ingin aku.
sungguh. aku mahu itu juga. beri masa. 

No comments: