31.3.11

.note last night.

hujan di luar lebat. macam dalam hati. menangis nak balik.tak pernah aku rasa ingin sekuat ini. selalu boleh tahan. tapi, tekanan kali. sudahlah. balik2 kau salahkan tekanan. dah kau tak boleh handle, kau salahkan benda lain.dah tu nak buat macam mana. bagus dari aku salahkan orang lain bukan? homesick. there, i said it again. :(


pernah kau rasa kau don't belong here or mana2 tempat yang kau ada sekarang? jujurnya, tak pernah sekali aku rasa selesa. aku teruskan kerana survival. untuk hidup.  selesa kau boleh cari. (yang sampai sudah kau tak jumpa). degil? tekad? jangan kata. sudah lali. 


regret? buat apa? kau pilih jalan itu. dan kau harus hadap sampai akhir. ingat poem "the road not taken"? aku pilih jalan yang payah. jadi, tanggungjawab aku nak terus hidup atau mati. aku tak mahu tipikal. aku tak perlu cliche. membuak ingin lari dari normal. normal itu boring. jadi, kenapa kau tak risk chances? kau laku yang kau tahu. kau pilih jalan selamat. kata tak mahu tipikal. cakap saja lebih. hasil? nada. zero. lepas tu kau guna lupa sebagai kambing hitam. sudah lah. amal tak cukup, mana tuhan nak beri ingatan yang kuat. sikit2 lupa. sikit2 tak ingat. lepas tu mengeluh. haih.


hujan dah teduh. kata juga habis. biar-lah.


rindu abah. aku tak pernah bercerita pada abah. kalau dia masih ada, mahukah dia dengar aku merungut? mungkinkah abah marah kalau jalan yang aku pilih ni salah? khabar pada emak, mahu pulang. dia tukar cerita. tak endah yang aku rindu. :(

No comments: